نسل سوم سیم کارت چیست؟
 
پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 16:30 ::  نويسنده : amir sharifi

نسل سوم سیم کارت چیست ؟

فناوری و ارتباطات در دنیای امروز باعث چنان پیشرفتی شده است که دسترسی به هر چیزی در تمام نقاط دنیا فقط با یک کلیک امکان پذیر است (البته نه در ایران!). در این بین،گوشی‌های همراه،همواره دستگاهی برای وارد شدن به شبکه ارتباطات و وسیله ای برای در ارتباط بودن افراد با یکدیگر بوده است.

نسل سوم سیم کارت چیست ؟

 

در ابتدا خرید گوشی‌های همراه و سیم کارت‌های آن برای هرکس به علت قیمت بسیار بالای آن مقدور نبود.اما با پیشرفته شدن دستگاه‌های ارتباطی و تعبیه زیرساخت‌های لازم برای برقراری ارتباط،اکنون تهیه سیم کارت‌ها بسیار آسان و دستگاهی شده است که امروزه انسان فقط در زمان خواب آن را از خود جدا می‌کند!

نسل اول و دوم سیم کارت

نسل اول از نوع شبکه‌های آنالوگ سلولی بودند و فقط از آن برای دریافت تماس‌های صوتی و در پیشرفته ترین امکانات برای دریافت و فرستادن پیامک استفاده می‌شد.در نسل دوم یا ۲G که هم اکنون در ایران از آن استفاده می‌کنیم،شبکه به صورت دیجیتال عرضه شد ولی سرعت تبادل اطلاعات پائین بود و سرعت دسترسی به اینترنت همواره بین ۶٫۹KB تا ۲۰۰KB برثانیه متغیر بوده است.

اما به وجود آمدن نسل‌های مختلف از سیستم‌های ارتباطی،مخصوصا در سیم کارت گوشی همراه،بستری شد تا امکانات متعددی به آن اضافه و در اختیار کاربران در حد کوچک قرار داده شود.نسل جدید این سیم کارت‌ها ۴G ، ۳G و نسل‌هایی که در آینده ای نه چندان دور وارد چرخه ی ارتباطات می‌شوند از این دسته هستند.

۳G یا نسل سوم سیمکارت چیست؟

نسلی که به تازگی و با تاخیر چندساله در مقایسه با کشورهای پیشرفته در اختیار ایرانیان قرار می‌گیرد ۳G است.نسلی که علاوه بر تماس صوتی و دریافت و فرستادن پیامک،که در نسل‌های قبل نیز صورت می‌گرفت،ظرفیت و سرعت بالایی برای تبادل اطلاعات را دارا می‌باشد.در این نسل،اینترنت می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۱ مگابایت در ثانیه برای کاربر اعمال شود.حتی در حین حرکت اما با تغییر سرعت ناچیز! چنین سرعتی برای تبادل اطلاعات چه ارتباط صوتی،ارتباط تصویری،اینترنت و… بسیار قابل توجه است.

نسل سوم در ایران

همانطور که در بالا گفته شد نسل سوم،ظرفیت و سرعت بسیار بالایی در تبادل اطلاعات دارد.این سوال پیش می‌آید که آیا در ایران نیز با وجود این سیم کارت‌ها این سرعت در دسترس قرار خواهد گرفت؟ بطور حتم باید بگوییم خیر!

همانطور که محدودیتهایی در ارایه ی سرعت و پهنای باند به کاربران خانگی در ایران وجود دارد در نسل جدید سیمکارت‌ها نیز اعمال شده و حداکثر سرعتی که این سیم کارت‌ها در ایران برای کاربران به ارمغان می‌آورد ۱۲۸KB است!

البته جای شکرش باقی است که دیگر این سرعت و پهنای باند مانند کاربران خانگی بین چند نفر تقسیم نمی‌شود و فقط یک کاربر برای هر سیم کارت در نظر گرفته شده است!

نظر یادتون نره؟؟؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



shoma
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان shoma و آدرس shoma20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 322
بازدید کل : 22219
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1